آموزشی

شل گیر خودرو چیست؟ وظیفه آن چیست؟

کمک فنر

شل گیر خودرو یکی از قطعات و بخش‌های اصلی بدنه خودرو محسوب می‌گردد. به گل پخش‌کن معروف است. شل گیر یا گل پخش‌کن مانع از پاشیدن و آسیب زدن گل به بدنه خودرو می‌گردد. این قطعه از آلودگی خودرو و برخورد سنگ‌ریزه جلوگیری می‌کند. ریسک برخورد آن با اجسام بسیار زیاد است.

شل گیر خودرو

شل گیر در حفاظت از بدنه و رنگ نقش مهمی دارد. قطعه‌ای از جنس پلاستیک است. شل گیر خودرو در پشت چرخ و عقب چرخ نصب می‌گردد. به شکل نیم‌دایره است. در زمان تولید و ساخت یک خودرو معمولاً شل گیر را نصب نمی‌کنند و جز قطعات کسری خودرو است. وظیفه شل گیر هدایت گل است و از پاشیدن گل بر روی ماشین جلوگیری می‌کند.

شل گیر خودرو در کدام قسمت نصب می‌گردد؟

شل گیر یا گل پخش‌کن به حالت نیم‌دایره است. که در پشت لاستیک و زیر گلگیر نصب می‌گیرد. شل گیر لاستیک جلو به نسبت لاستیک عقب کوچک‌تر است.

جنس شل گیر و محل نصب شل گیر:

شل گیر یا گل گیر با توجه به اینکه در برابر ضربات سنگ‌ریزه و گل‌ولای هست معمولاً از جنس پلاستیک مقاوم ساخته می‌شوند. شکل ظاهری شل گیر با هر مدل خودرو متناسب است و شکل ظاهری آن با توجه به مدل خودرو نسبتاً متفاوت است. برای ساخت شل گیر از فن‌آوری تزریق پلاستیک در قالب‌های مخصوص استفاده می‌کنند. محل نصب شل گیر در زیر گلگیر و در پشت لاستیک است که به کمک خار یا پیچ به خودرو متصل می‌گردد

این مقاله هم جذابه:  فوت و فن آب بندی ماشین نو و تازه تعمیر

مزایای شل گیر خودرو:

شل گیر مانع از پاشیدن گل به روی ماشین می‌گردد. کمک به کاهش کثیف شدن ماشین می‌کند. مانع از پوسیدگی قسمت‌های زیرین خودرو می‌گردد. شل گیر یا گل پخش‌کن بر روی ظاهر ماشین هم تأثیر می‌گذارد. اگر از شل گیر با عرض بیشتر استفاده کنید به‌صورت ظاهری ارتفاع ماشین از زمین را کاهش می‌دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها