آموزشی

۵ نکته جهت بهبود عملکرد بخاری ماشین در هوای سرد

۵ نکته جهت بهبود عملکرد بخاری ماشین در هوای سرد-حقی پارت

بخاری ماشین از تجهیزات ضروری در هوای سرد سال است که باعث می‌شود راننده و سرنشینان از گرمای داخل کابین ماشین استفاده کنند. عملکرد مطلوب بخاری در گرو استفاده صحیح و رعایت نکاتی برای مراقبت بهتر از بخاری است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب 5 نکته برای بهبود عملکرد بخاری ماشین را به شما آموزش دهیم تا بتوانید در فصل‌های سرد سال بهترین استفاده را از آن داشته باشید.

1.      مدت زمان مورد نیاز برای گرم شدن بخاری ماشین

یکی از نکات بااهمیت برای استفاده از بخاری ماشین نحوه روشن کردن آن است. لازم است اطلاع داشته باشید وقتی بخاری را روشن می‌کند، کمی طول می‌کشد تا گرمای موتور از طریق دریچه‌ها به داخل ماشین منتقل شود.

برای عملکرد مورد انتظار از بخاری ماشین باید ترموستات به درستی کار کند و آب موتور را گرم کند تا بخاری هم بتواند گرما را به داخل ماشین انتقال دهد. مدت زمان مورد نیاز کارکرد مطلوب بخاری ماشین برای خودروهای کاربراتوری حدود 15 دقیقه است. در حالی‌که این زمان برای خودورهای انژکتوری تا 3 دقیقه کاهش پیدا می‌کند. بنابراین توصیه می‌شود کسانی که به دنبال بهبود عملکرد بخاری ماشین هستند و می‌خواهند به مدت طولانی بدون نقص فنی از بخاری استفاده کنند، باید برای گرم شدن بخاری منتظر نمانند و اجازه دهند تا باد بخاری در حین حرکت ماشین گرم شوند.

بهبود عملکرد بخاری ماشین

راه حل هایی برای بهبود عملکرد بخاری ماشین

2.      تاثیر ترموستات بر عملکرد بخاری ماشین

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر بهبود عملکرد بخاری ماشین تاثیرگذار است، سلامت ترموستات آن است. ترموستات وظیفه تغییر مسیر آب موتور و کم کردن دمای آن را انجام می‌دهد. در مواقعی که دمای آب موتور بیش از اندازه گرم باشد، ترموستات کار خود را شروع می‌کند تا گردش آب دمای آن را کنترل کند.

در صورتی که ترموستات به شکل دائمی باز باشد، آب هم به صورت دائمی در جریان خواهد بود و دیگر موتور مجالی برای گرم شدن پیدا نمی‌کند.

3.      بستن فن ماشین

یکی از راهکارهای موثر برای بهبود عملکرد بخاری ماشین این است که قبل از خاموش کردن ماشین، هوایی که توسط فن وارد کابین ماشین می‌شود را ببندید. این کار ساده باعث می‌شود دمای موتور هدر نرود و روز بعد یا چند ساعت بعد که می‌خواهید بخاری را روشن کنید، در مدت زمان کوتاه‌تری بخاری گرم شود.

4.      چک کردن آب موتور قبل از حرکت

آب موجود داخل موتور ماشین در گرم کردن بخاری تاثیر دارد. در صورتی که به دنبال بهبود عملکرد بخاری ماشین و کارکرد بدون نقص آن هستید لازم است قبل از حرکت کردن ماشین میزان آب موتور را بررسی کنید. حتی لازم است از باز بودن مسیر گردش آن هم مطمئن شوید.

همچنین یکی از دلایل رایج خراب شدن ترموستات خودرو کاهش سطح مایعی است که در موتور به گردش در می‌آید. در صورتی که میزان آب موتور کم باشد، آبی که وارد رادیاتور می‌شود هم کاهش پیدا می‌کند، در نتیجه بخاری گرمای لازم را فراهم نمی‌کند و مشکلاتی را ایجاد می‌کند

5.      روشن کردن کلید AC

برخی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند کلید AC فقط برای سیستم سرمایشی ماشین و روزهای گرم سال کاربرد دارد. در حالی‌که استفاده از دکمه AC باعث می‌شود هوای ورودی به خودرو تهویه شود. همچنین روشن کردن این کلید باعث می‌شود کمپرسور تهویه هوا هم روشن شود و رطوبت داخل کابین ماشین کمتر شود.

در صورتی که دکمه AC در روزهای سرد خاموش باشد، شیشه‌ها بخار می‌گیرند. اما با روشن کردن آن رطوبت کاهش پیدا می‌کند و هوا برای سرنشینان مطلوب خواهد بود. البته در روزهایی که هوا خیلی سرد باشد، کمپرسور فعالیت زیادی ندارد و به صورت خودکار روشن و خاموش می‌شود. در نتیجه به موتور ماشین فشار زیادی وارد نمی‌شود.

کلید AC در روشن شدن بخاری خودرو-حقی پارت

کلید A/C در بهبود عملکرد بخاری ماشین

یکی دیگر از توصیه‌ها برای استفاده بهتر از بخاری ماشین، پایین کشیدن شیشه‌ها است؛ البته به شرطی که تعداد سرنشینان ماشین زیاد باشد و پایین کشیدن شیشه باعث جریان هوای تازه داخل کابین شود.

جمع‌بندی

وسایل گرمایشی در روزهای سرد سال پرکاربرد هستند. در ماشین هم برای گرم کردن کابین و ایجاد هوای گرم برای سرنشینان لازم است از بخاری استفاده شود. این مطلب راهنمای کاملی است که به شما کمک می‌کند تا با راهکارهای بهبود عملکرد بخاری ماشین آشنا شوید و بتوانید بدون نقص از آن استفاده کنید.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی حقی پارت انواع لوازم جانبی مورد نیاز را در کوتاه‌ترین زمان برای شما ارسال می‌کند.

 

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها