آموزشی

راهنمای کامل جعبه فیوز MVM و نحوه تعویض آن

باکس فیوز خودرو MVM

جعبه فیوز MVM از جمله مهمترین بخش های این خودرو است. شناخت کامل این جعبه فیوز می تواند تا حد قابل توجهی مالکان این خودرو ها را در برابر مشکلات به وجود آمده یاری رساند. به طور کلی خودرو MVM یکی از محبوب ترین خودرو های موجود در بازار است که به سبب قابلیت ها و ویژگی هایی که دارد امروزه طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است‌. این خودرو ها دارای انواع مختلفی هستند. به همین دلیل از جعبه فیوز هایی با ساختاری مختلف نیز تشکیل شده اند. در ادامه به بیان راهنمای جعبه فیوز چند تا از معروف ترین این خودرو ها خواهیم پرداخت.

منظور از جعبه فیوز MVM چیست و چه کاربردی دارد؟

پیش از آنکه بخواهیم به راهنمای جامع جعبه فیوز MVM بپردازیم، بهتر است در وهله اول به فیوز بیشتر آشنا شویم. همانطور که می دانید در خودرو ها به خصوص خودرو های پیشرفته امروزی، از تجهیزات الکترونیکی و برقی بسیار زیادی استفاده شده است. هر یک از این تجهیزات به مقدار مشخصی جریان برق نیاز دارند. در صورتی که آمپر ورودی در هر یک از این تجهیزات از حد معینی عبور کند، احتمال سوختگی و یا خرابی این تجهیزات وجود خواهد داشت. این عمل در برخی از قطعات خودرو های امروزی حتی می تواند در عملکرد خودرو ها نیز تاثیر بگذارد.

جعبه فیوز MVM-حقی پارت

جعبه فیوز MVM

به طور کلی جعبه فیوز MVM و فیوز های به کار رفته در آن وظیفه دارند تا از آسیب رسیدن به این تجهیزات جلوگیری کنند. به طور کلی فیوز ها تجهیزات مصرفی با ساختار بسیار ساده ای هستند. در ساختار این تجهیزات یک محفظه غیر هادی و یک قطعه فلز با آلیاژ به خصوص در نظر گرفته شد. نوع آلیاژ به کار رفته در این تجهیزات عموما به میزان آمپر مجاز هر وسیله الکتریکی موجود در خودرو بستگی دارد.

زمانی که خودرو دچار نوسانات برقی می شود، جریان زیادی به سمت تجهیزات الکتریکی روانه می شود. در صورتی که در مسیر این تجهیزات فیوزی قرار نداشته باشد، احتمال سوختگی آن ها افزایش پیدا می کند‌. با عبور جریان بالا از یک فیوز، آلیاژ به کار گرفته شده در آن ذوب می شود به عبارت دیگر جریان برق به آن تجهیز الکتریکی قطع می شود. به این ترتیب فیوز ها می توانند تا حد قابل توجهی در افزایش طول عمر تجهیزات الکتریکی خودرو ها موثر واقع شوند.

این مقاله هم جذابه:  لیست 10 تا از بهترین نمایندگی های بیمه ایران در مشهد

نحوه شناسای خرابی فیوز ها در خودرو

به طور کلی خرابی در جعبه فیوز MVM می تواند در عملکرد خودرو تاثیر گذار باشد. پس زمانی که خودرو شما دچار نقص فنی شد، بهتر است در وهله اول حتما به جعبه فیوز آن نگاهی بیاندازید. به طور کلی برای هر بخش از خود فیوز هایی با آمپر های مختلفی در نظر گرفته شده است. پیشنهاد می شود کاتالوگ جعبه فیوز خودرو خود را از قبل دانلود کرده باشید.

متناسب با بخش مورد نظر فیوز ها را از جای خود خارج کنید. با گرفتن این فیوز ها در نور می توانید میزان خرابی هر یک را تشخیص دهید. در صورتی که پل هر یک از این فیوز ها قطع شده باشد، فیوز مورد نظر خراب شده و نیاز به تعویض دارد.

جعبه فیوز MVM

راهنمای جعبه فیوز MVM

توصیه می شود برای افزایش طول عمر تجهیزات الکتریکی خود به هیچ وجه از سیم برای راه اندازی مجدد استفاده نکنید. این فیوز ها قیمت چندان بالایی ندارند بنابراین توصیه می شود از چندین فیوز کلیدی خود حداقل یک عدد یدکی در خودرو نگهداری کنید.

باکس فیوز خودرو MVM مدل H315

یکی از پرطرفدارترین خودرو های موجود در بازار خودرو MVM 315H هست. این خودرو به واسطه ویژگی ها و قابلیت هایی که دارد امروزه توانسته نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کند‌. به طور کلی جعبه فیوز MVM مدل H315 در داخل اتاق و سمت چپ زیر تلسکوپی فرمان قرار دارد. به این ترتیب برای دسترسی به این جعبه فیوز باید حتما تلسکوپی فرمان خودرو را باز کنید.

به طور کلی فیوز های مختلفی در این جعبه وجود دارند که با کد بندی های مختلفی مشخص شده اند از جمله مهمترین فیوز های موجود در جعبه فیوز MVM مدل H315 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این مقاله هم جذابه:  معرفی بهترین شاسی بلند های چینی
SB 1 مغزی سوییچSB 2 موتور استارتSB 4 موتور فن بخاریFB 11 سنسور سرعت
FB 12 پمپ بنزینFB 14 ECU موتورFB 15 ECU موتورFB 17 فن رادیاتور
FB 18 سنسور اکسیژنFB 19 انژکتور هاFB 25 سیستم ABSFB 26 آینه های جانبی
FB 28 سانروفR 1 رله استارت خودروR 7 رله پمپ بنزینR 8 رله اصلی موتور

نحوه تعویض باکس فیوز MVM315H

نحوه تعویض باکس فیوز MVM315H

به طور کلی اکثر تعمیرکاران پیشنهاد می کنند در صورت بروز هرگونه مشکل الکتریکی در ابتدا جعبه فیوز MVM مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که فیوزی دارای مشکل بود باید با فیوزی مشابه تعویض گردد. اما در صورتی که فیوز مشابهی در دست نبود، باید از فیوزی با آمپر پایین استفاده گردد. احتمال سوختن فیوزی با آمپر پایین بسیار زیاد است.

بنابراین توصیه می شود در اولین گام نسبت به خرید و جایگزین کردن فیوز اقدام کنید. این نکته را نیز به یاد داشته باشید در صورتی که فیوز مشابه یدکی و یا فیوز آمپر پایین موجود نبود، باید فیوز لوازم کم مصرف مانند بخاری در تابستان را باز کنید و با فیوز مورد نظر تعویض کنید تا به این ترتیب خودرو توان حرکت تا محلی جهت تامین فیوز را داشته باشد.

راهنمای جعبه فیوز خودرو MVM110

راهنمای جعبه فیوز خودرو MVM110

جعبه فیوز MVM مدل 110

خودرو MVM110 نیز از دیگر خودرو های پر طرفدار موجود در بازار است که به صورت سه سیلندر و چهار سیلندر در بازار موجود است. جعبه فیوز MVM مدل ۱۱۰ درون اتاق و زیر غربیلک فرمان به سمت داشبورد است‌. اما این تنها جعبه فیوز این خودرو نیست و جعبه فیوز دیگری نیز درون کاپوت و در نزدیکی باطری قرار دارد.

در صورتی که در این خودرو فیوزی دچار مشکل شد، در صورت نبود فیوز مشابهی باید از فیوزی با آمپر پایین تر استفاده نمود. به کارگیری فیوزی با آمپر بیشتر سبب می شود تا جریان بیشتری به سمت تجهیزات برقی خودرو هدایت شود. به این ترتیب احتمال آسیب دیدن لوازم برقی خودرو وجود خواهد داشت. تصویر بالا نمایی از جعبه فیوز این خودرو را نشان می دهد و همچنین شما میتوانید انواع قطعات یدکی ام وی ام را در بخش محصولات مشاهده نمایید.

لوازم یدکی خودروهای چینی

لوازم یدکی خودروهای چینی دارای انواع مختلفی میباشد که جعبه فیوز یکی از این نوع قطعات یدکی خودروهای چینی میباشد و در اکثر مواقع این قطعه از چین وارد کشور میشود.

3.2/5 - (40 امتیاز)
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
مهدی

با سلام رله شیشه‌ای بالا بر mwm درج نشده میشه راهنمایی کنید ممنون

majid
majid

فیوز ضبط ننوشته از کجا بدونم کدومه سوخته عوض کنم

حسین
حسین

فیوز چراغ دنده عقب کجاست