آموزشی

راهنمای خرید بهترین لاستیک برای MVM

راهنمای خرید بهترین لاستیک برای MVM

شاخص های لاستیک و راهنمای خرید بهترین لاستیک برای MVM

انتخاب و خرید بهترین لاستیک برای MVM همواره برای مالکان این خودرو امر چالشی بوده است. این در حالی است که در صورت تکمیل اطلاعات در زمینه لاستیک ها می توان لاستیک مورد نیاز این خودرو ها انتخاب و تهیه کرد. به طور کلی می توان گفت که لاستیک مهمترین قسمت از خودرو به شمار می رود. چرا که ضمن تحمل وزن خودرو و سرنشینان آن باید اصطکاک لازم را برای حرکت ایجاد کند. بر اساس تحقیقات انجام شده بخشی از تصادفات رانندگی به علت ترکیدگی و نامناسب بودن لاستیک بروز می دهند. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم تا به طور جامع به نحوه خرید بهترین لاستیک برای MVM بپردازیم.

بهترین لاستیک برای MVM

بهترین لاستیک برای MVM

شاخص های لاستیک و تاثیر آن در خرید بهترین لاستیک برای MVM

پیش از آنکه بخواهیم به راهنمای خرید بهترین لاستیک برای MVM بپردازیم، بهتر است در وهله اول با شاخص های لاستیک بیشتر آشنا شویم. همانطور که می دانید عموما تعدادی حرف و عدد روی لاستیک ها نوشته شده است. این اعداد اطلاعات خاصی در ارتباط با لاستیک در اختیار افراد قرار می دهند. از جمله مشخصات مندرج شده بر لاستیک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاثیر شاخص سرعت در انتخاب بهترین لاستیک برای MVM

یکی از عواملی که به منظور خرید بهترین لاستیک برای MVM باید مدنظر قرار داده شود، شاخص سرعت است. به طور کلی امروزه با گسترش تکنولوژی لاستیک هایی تولید شده اند که قادر هستند در سرعت های بالا عملکرد خوبی داشته باشند. با این حال باید به منظور استفاده و نوع کاربری خودرو ها به شاخص لاستیک توجه شود. عموما شاخص سرعت در خودرو ها بیانگر ماکزیمم سرعت مجازی است که در آن لاستیک عملکرد مناسبی از خود نشان می دهد.

عموما این شاخص ها روی لاستیک و با حروف A تا Z نمایش داده می شود. به طور کلی هر یک از این حروف که در انتهای اعداد درج شده نوشته می شوند، میزان سرعت مجاز را نشان می دهند. به طور مثال حرف L بیانگر ماکزیمم سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است. عموما برای خودرو های سواری معمولی از حروف S و T یعنی ماکزیمم سرعت ۱۸۰ و ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت استفاده می شود. حرف V نیز عموما برای ماشین های سواری و اسپرت مورد استفاده قرار می گیرد. براساس این حرف ماکزیمم سرعت مجاز برای لاستیک ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

خرید بهترین لاستیک برای MVM

خرید بهترین لاستیک برای MVM

  • تاثیر شاخص فشار در انتخاب بهترین لاستیک برای MVM
این مقاله هم جذابه:  معرفی بهترین شاسی بلند های چینی

از دیگر شاخص های بسیار مهمی که به منظور خرید بهترین لاستیک برای MVM باید مدنظر قرار داده شود، شاخص فشار است. عموما این شاخص توسط اعداد دو رقمی یا سه رقمی و پیش از شاخص سرعت نوشته می شود. در واقع این شاخص ماکزیمم وزن قابل تحمل توسط لاستیک را عنوان می کند. بنابراین برای در نظر گرفتن این شاخص باید ماکزیمم وزن خودرو خود را به همراه سرنشینان و بار موجود در آن محاسبه و تقسیم بر چهار کنید. به این ترتیب وزن اعمال شده بر هر لاستیک قابل محاسبه خواهد بود.

به طور کلی این شاخص برای خودرو های سواری وانت های سبک بین ۷۱تا ۱۱۰ قابل تغییر است. به طور مثال شاخص فشار ۷۱ به آن معنا است که خودرو مورد نظر قادر است وزنی معادل ۳۴۵ کیلو گرم را تحمل کند. هر چه این اعداد بیشتر باشند، وزن قابل تحمل توسط لاستیک نیز بیشتر خواهد بود.به طور مثال شاخص فشار ۱۰۰ به آن معناست که لاستیک مورد نظر قادر است تا ۸۰۰ کیلوگرم وزن را تحمل کند.

به منظور خرید بهترین لاستیک برای MVM باید به چه نکاتی توجه کرد؟

براساس آنچه که گفته شد، اولین گام برای خرید بهترین لاستیک برای MVM تعیین شاخص های سرعت و فشار است. به طور کلی این شاخص ها بر اساس نوع و مدل خودرو MVM با یکدیگر متفاوت هستند. با این حال موارد دیگری نیز وجود دارد که پیش از خرید لاستیک برای خودرو MVM باید در نظر گرفته شوند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

راهنمای خرید بهترین لاستیک برای MVM

راهنمای خرید بهترین لاستیک برای MVM

  • میزان چسبندگی لاستیک

از جمله عواملی که به منظور خرید بهترین لاستیک برای MVM باید مدنظر قرار دهید، می توان به میزان چسبندگی لاستیک اشاره کرد. به طور کلی هر چه لاستیک نرم تر باشد بهتر به زمین می چسبد و از طرفی برآمدگی های جاده ای نظیر دست انداز ها را بهتر جذب می کند‌. اما عموما این لاستیک ها در مقایسه با لاستیک های خشک از طول عمر نسبتا کمتری برخوردار هستند.

  • لاستیک های یکسان خرید کنید!
این مقاله هم جذابه:  راهنمای خرید بهترین لنت ترمز برای MVM

در هنگام انتخاب بهترین لاستیک برای MVM باید به این نکته توجه کنید که برای هر چهار چرخ از لاستیک یکسان استفاده کنید. به طور کلی آج روی لاستیک ها در برند های مختلف متفاوت است. این تفاوت آج می تواند در تولید جهت نیروی اصطکاک تاثیر گذار باشد. به همین دلیل یکسان نبودن لاستیک ها می تواند رانندگان را در کنترل و هدایت ماشین دچار مشکل کند.

  • سایز لاستیک

از دیگر نکاتی که پیش از خرید بهترین لاستیک برای MVM باید مد نظر قرار داد، می توان به سایز لاستیک اشاره کرد. به طور کلی علاوه بر شاخص های سرعت و فشار، اعداد دیگری نیز بر روی لاستیک ها وجود دارد. عددی که بعد از حرف R نوشته می شود عموما بیانگر قطر رینگ چرخ است. از آنجایی که مدل های مختلفی از خودرو MVM روانه بازار شده است، پس می توان گفت قطر رینگ اهمیت بسیار زیادی در انتخاب لاستیک دارد.

  • برند تولید کننده لاستیک
بهترین لاستیک برای MVM-حقی پارت

بهترین لاستیک برای MVM چه مشخصاتی دارد؟

از دیگر عواملی که می تواند افراد را در خرید بهترین لاستیک برای MVM یاری برساند، برند های تولید کننده هستند. به طور کلی امروزه برند های گوناگونی در زمینه تولید لاستیک انواع مدل های خودرو MVM فعالیت می کنند. هر یک از این برند ها لاستیک هایی با کیفیت های گوناگون تولید می کنند. از جمله معتبر ترین این برند ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برند GITIبرند میشلنبرند هانکوک
برند کومهوبرند بریجستونبرند رودستون
  • تاریخ تولید

از دیگر نکاتی که پیش از خرید بهترین لاستیک برای MVM باید در نظر گرفته شود، می توان به تاریخ تولید اشاره کرد. به طور کلی لاستیک ها دارای عمر مفید هستند و پس از آن دچار پوسیدگی می شوند. بنابراین لاستیکی که تاریخ انقضای آن گذشته است می تواند خطر آفرین باشد. خرید این لاستیک ها عموما توصیه نمی شود.

5/5 - (4 امتیاز)
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها